teisipäev, 17. september 2024

6ab klasside õuesõpperetk 17. septembril programmiga "Elu rabas"

 Õppekäik Teisipäev 17.09






programm Elu rabas  mis toimub Paunküla maastikukaitsealal 


Buss on tellitud väljumisega 10.45, me koguneme silla all kell 10.30, et kohe startida, ja tagasi peaks olema kell 16.00. 

Retk on orienteeruvalt 3 tundi pikk. 



Soovitame kaasa pakkida ka pikniku materjal (võileib, morss/tee), et keset retke ka 20 min paus teha ja süüa.  Hea on harjutada, et lapsed ise kannavad oma toitu kaasas. 

Selga soojad kihilised riided ining jalga kummikud/matkasaapad/määrduda võivad kinnisemad jalanõud.


(Varasemast kogemusest, kaasa ka tagavara sokid, kergemad riided, kui kogemata märjaks saad, oleks võimalik bussi peale kokku panna üks kuiv komplekt ja märjad asjad ära võtta. Kuivade sokkide juurde tasub panna ka need poes juurvilja letist saadavad kilekotid, et märja jalanõu sisse saab kuiva soki panna ja koti ümber ja jalg jääb kuivaks. Viimased soovitused ei ole kohustus vaid on minu varasem kogemus.)
Kaasa tulevad lisaks minule veel õpetajad:

Evi Kimber
Silvia Sibul 
Ines Vasemägi
Kohustuslik on kaasa võtta hea tuju ja leplik meel!

Õpilased koostasid ise päeva lõpus oma tunniplaani, mõeldes, mis aineid õpiti


Pärast õppekäiku pidid õpilased ise kokku panema selle päeva tunniplaani. Kui mitmes tunnis keegi käis ja mida õppis, saate lugeda järgnevate piltide vahelt.  Mõne lapse koolipäev oli väga pikk ja põhjalik, mõni jõudis vaid paaris tunnis osaleda.

Tänased tunnid raba matkal olid:

Liikumisõppetus kuna kõndisime ja jooksime.

Eestikeel kuna rääkisime eestikeelt ja õppisime uusi sõnu.

Loodus kuna saime õppisime uusi taimi ja käisime looduses.

Ajalugu kuna õppisime kui vana see raba võis olla.

Matemaatika kuna arvutasime et kui aastaga läheb maapind 1mm sügavamaks ja praegu on see 10m siis kui vana see on.

Muusika kuna karjusime ja see võib minna hääleharjutuste juurde.

Ühiskonnaõppetus kuna loodus on meie ühiskond.


Meie matka ajal toimusid järgmised tunnid

Loodusõpetus 3 tundi. Õppisime raba taimi, puid, vett ja maastikku
Liikumine 2 tundi. Matkasime
Tehnika 1 tund. Meisterdasime kaussi vee ja okstega ja mudaga
Inimeseüpetus 1 tund. Kuidas klassiga metsas ellu jääda

Me käisime rabas ja seal me tegime loodusõpetust ning kehalist kasvatust. Loodusõpetuses õppisime me taimi ning marju ja kehalises kasvatuses me kõndisime.

Eesti keel - Vestlesime sõpradega ja arendasime oma eesti keele oskuseid .

Liikumisõpetus - Kõndisime mööda rabateid . Jooksime mäest alla . Karl tegi kiire supluse .

Loodusõpetus - Kirjeldasime erinevaid loomi . Saime teada, kuidas tekib raba maapind .

Kokandus - Tegime endale raba matka jaoks süüa .


Kehaline- Käisime ringi.
Eesti keel- Rääkisime eesti keeles
Loodus- Õppisime raba looduse ja loomade kohta 
Kunst- Ehitasime maketi rabast
Matemaatika- Arvutasime raba vanust
Lõuna- Tegime pikniku 

Siin on minu tunniplaan:
Loodus-me olime looduses
Eesti keel-ma õppisin uusi sõnu
Inglise keel-ma õppisin inglise keeles uue sõna
Muusika-ma kuulasin muusikat bussis
Kehaline-me kõndisime üles mäge ja alla mäge

17.09 Paunküla rabas õppekäigul käis 6.b ja 6.a.
Sellel ajal kui olime metsas toimusid minu jaoks tunnid:

Tund 1. Liikumine
Tunnikirjeldus: Kõndisimebussist esimesele alale.

Tund 2. Loodusõpetus
Tunnikirjeldus: Giid andis meile kaardid loomade piltide ja kirjeldustega millele pidi leidma paarid.

Tund 3. Liikumine 
Tunnikirjeldus: Liikusime raba veekogudeni.

Tund 4. Loodusõpetus 
Tunnikirjeldus: Rääkisime rabast ja selle pinnavormist, lõpuks tehti meile tunnikontroll.

Tund 5. Liikumine
Tunnikirjeldus: Liikusime tagasi alale kus hakkasime sööma.

Söömine
Sõime toitu mis kaasa võtsime.

Tund 6. Liikumine
Tunnikirjeldus: Läksime tagasi bussi juurde.
Bussile ja koju! 

Mulle väga meeldis rabamatk, ma olen varem käinud seal perega nii et see oli tore üllatus. Ma olen kindel, et loodusõpetus on nüüd ka hästi meeles. Ka loodus ümberringi oli väga ilus, kahju et ma pilte ei teinud.


Tunnid mulles olin selle matka ajal:

Loodus-looduses viibimine ja selle kohta õppimine

Liikumine/kehaline kasvatus- matkamine ja liikumine

Eesti keel-eesti keeles suhtlemine ja uute sõnade õppimine

Matemaatika-aja, matkatee pikkuse ja bussisõidu arvestus

Ajalugu-millal ja kuidas tekkis Paunküla raba 


 

Meie 6 klassi õppekäik ja mina tegin sellise tunniplaani.

 

1.    Eesti keel

Me rääkisime kõik eesti keeles

2.    Kirjandus

Nüüd peame tegema kõik jutu sellest mida me nägime Kirjandi pealkiri ongi elu rabas.

3.    Loodus õpetus

Õppisime mis loomad elavad rabas ja mis taimed kasvavad rabas. Mida rabas veel leidub ja mis seal on teistmoodi kui metsas. Leidsime marju ja arvasime ära mis marjad need on. Tegime grupis tööd ja arvasime ära mis taimed on.

SÖÖGIVAHETUND VÄRSKES ÕHUS

4.    Kunsti õpetus

Pidime meelde jätma mida nägime ja joonistama nüüd pildi sellest

5.    Liikumistund

Kõndisime palju ja see mulle meeldis


Minu tunniplaan täna oli: 
1. loodusõpetus
2. eesti keel
3. Liikumisõpetus
4. ajalugu

3. tunniplaan
Loodus õpetus
Ajalugu
Eesti keel
Inimese õpetus
Käsitöö

Siin on minu tunniplaan:
1.Loodusõpetus
2.Eesti keel
3. Liikumisõpetus
4. Ajalugu